Facilicom Group bereidt vernieuwend concept voor F&B-markt voor

Facilicom Group gaat haar Food & Beverage-portfolio vernieuwend uitbreiden in de Benelux. Joost Smaal is per 1 september gestart om ‘te bouwen aan de nieuwe wereld van eten en drinken’ binnen de F&B-divisie. De komende maanden wordt een concept ontwikkeld dat inspeelt op de snelle veranderingen die de markt doormaakt. ‘Een concept buiten de gebaande paden van catering.’

Catering is altijd een van de pijlers geweest onder het dienstenpakket van Facilicom Group. Tot aan 2016 was de groep in Nederland actief met Prorest, dat onder die naam nog altijd op de Belgische markt opereert. In Nederland werkt de groep nu nog met Albron als strategische partner. De timing maakt het extra uitdagend. Covid-19 zal de traditionele cateringmarkt blijvend doen veranderen. De verwachting is dat thuiswerken door de coronacrisis meer voet aan de grond krijgt en bedrijfsrestaurants zich op een veranderde situatie moeten bezinnen.

Onderdeel van de facilitaire keten

‘Daarom willen we ook verder kijken dan de traditionele catering’, zegt vice-CEO Albert van der Meulen van Facilicom Group. ‘Het is voor ons een mooie stap in een bijzondere tijd. Eten en drinken blijft altijd belangrijk, zeker in een tijd waarin er steeds meer nadruk komt te liggen op aspecten als gezondheid en vitaliteit. We willen via food met impact een positieve bijdrage leveren aan zowel opdrachtgever als medewerkers.’

Achter de schermen wordt inmiddels hard gewerkt aan de opzet van de nieuwe divisie. Joost Smaal geeft vanaf 1 september als eindverantwoordelijke richting en invulling aan de nieuwe F&B-divisie. Joost is al jarenlang actief in de brede foodmarkt, met ervaring in marketing, sales en conceptontwikkeling. Ook was hij enkele jaren zelfstandig ondernemer in de foodsector.

Zomer 2021

Facilicom Group wil begin 2021 het concept in de markt introduceren. De komende maanden wordt nader invulling gegeven aan visie, strategie en de naam van het bedrijf. Joost Smaal: ‘Facilicom Group keert niet terug om meer van hetzelfde te bieden, we hebben duidelijk de ambitie om buiten de gebaande paden van de cateringmarkt te gaan treden. We willen bouwen aan een nieuwe wereld van eten en drinken. In het concept dat we gaan ontwikkelen komen de individuele behoeftes van gasten nog meer centraal te staan.’