Facilicom Group introduceert naam voor nieuwe F&B-divisie: ‘Food&i’
Al eerder maakte Facilicom Group een uitbreiding van het Food & Beverage-portfolio bekend. Inmiddels is ook de naam naar buiten gebracht: Food&i. De planning voorziet in een officiële lancering op de markt in het voorjaar van 2021. Food&i wordt uitgerold onder leiding van Joost Smaal.
Voor Nederland betekent de introductie van een nieuwe Food & Beverage-tak een zelfstandige terugkeer in de thuismarkt. Facilicom Group was in Nederland tot 2016 actief met het label Prorest. Met Food&i wil de facilitaire dienstverlener niet meer van hetzelfde bieden, maar buiten de gebaande paden van de cateringmarkt treden.
Food met impact
‘We bouwen aan een nieuwe wereld van eten en drinken. Je ziet om je heen dat de wereld verandert, vooral door COVID-19. Het traditionele bedrijfsrestaurant krijgt daar ook mee te maken. Het gebruik van kantoren verandert. Een F&B-partner die voor de toekomst een rol van betekenis wil spelen, móet wel buiten de gebaande paden van de markt treden. In dit concept komen individuele behoeften van gasten veel meer centraal te staan. We willen via food met impact een positieve bijdrage leveren aan zowel opdrachtgever als medewerkers’, zegt Joost Smaal.
Facilitaire pijler
Met een nieuw geformeerd team werkt hij nog de komende maanden aan verdere invulling van Food&i. In de planning blijft het voorjaar van 2021 staan als lanceermoment. Eerder al benadrukte vice-CEO Albert van der Meulen van Facilicom Group, Food & Beverage als essentiële pijler te zien van het facilitaire dienstenpakket van de groep, actief in onder meer schoonmaak, beveiliging en bouw en installatie.