Facilicom Group gaat jong divers talent ondersteunen op de arbeidsmarkt

Buitengewoon Sociaal ondernemen

Facilicom Group gaat een partnership aan met Wrokko. De Rotterdamse stichting zet zich in voor het verbeteren van het carrièreperspectief van hoogopgeleid multicultureel talent. Bij gebrek aan een goed netwerk lukt het velen net niet de stap te zetten richting de arbeidsmarkt. Medewerkers van Facilicom Group gaan hen als persoonlijke ‘matties’ begeleiden met het vinden van hun plek op de arbeidsmarkt. Ook gaat de facilitair dienstverlener in eigen huis trainingen en workshops organiseren.

De stichting Wrokko (onder Rotterdamse jongeren het begrip voor “werk”) heeft een programma gelanceerd om young potentials een zetje in de rug te geven. Daarbij wordt nadrukkelijk de aansluiting gezocht bij het bedrijfsleven. Werkgevers die partner worden van Wrokko, gaan actief aan de slag om jongeren wegwijs te maken op de arbeidsmarkt en te enthousiasmeren voor een carrière bij hun organisatie.

Twee buitengewone collega's met in hun hand een 'mattie' t-shirt

Ook Facilicom Group ondersteunt dit mooie initiatief met een partnership. Binnen de organisatie zijn – door het hele land – sinds jaar en dag medewerkers uit 94 verschillende nationaliteiten actief en is er sprake van een mooie balans tussen mannen en vrouwen op alle niveaus in de organisatie. Toch heeft Facilicom Group meer ambitie op het gebied van diversiteit, zo biedt de samenwerking met Wrokko ook mooie kansen om multicultureel, hoog opgeleid talent te bereiken en aan zich te verbinden. Anass Meziane, oprichter van Wrokko, “ik ben verheugd om de samenwerking aan te gaan met een toonaangevend bedrijf als Facilicom Group. Ons partnership is een aanknopingspunt om op een maatschappelijk positieve manier multiculturele high potentials en Facilicom Group met elkaar te verbinden”.

Op 29 april is het contract ondertekend waarmee de facilitaire dienstverlener diverse activiteiten gaat uitvoeren. ‘We gaan onder meer trainingen op locaties van de Facilicom-bedrijven houden en bieden een kijkje in onze vele keukens en hopen multicultureel talent te inspireren om bij ons te komen werken. Tijdens deze trainingen kunnen jongeren bijvoorbeeld een workshop krijgen op het gebied van een cv of een LinkedIn-profiel maken of het voeren van sollicitatiegesprekken, zegt Etienne Friederichs, verantwoordelijk voor ‘Buitengewoon’ dat onderdeel is van Facilicom Group. Ook is er een mattie-programma waarin medewerkers van Jong Facilicom een andere young potential persoonlijk coachen en hem of haar introduceren in het bedrijfsleven. Zij helpen met het maken van een cv of het voorbereiden van een sollicitatiegesprek, totdat er een baan gevonden is. Een mooie kans om jonge, veelbelovende talenten een stapje verder te helpen in hun loopbaan en voor Facilicom Group een uitgelezen kans in het verlengde van haar ambitie om op alle niveaus in de organisatie een nog betere afspiegeling te zijn van de samenleving.’